Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

sâmbătă, 27 august 2022

Tangoul se dansează în doi - Iolanda Mirea - recenzie

 

După cum am promis am revenit cu o recenzie după ce am citit aceasta carte. Este o carte care costă prea mult pentru conținutul ei. Reclama frumoasă care i s-a făcut m-a păcălit și am cumpărat-o.

Nici nu știu cum să încep: despre personajul Gilda, care este dealtfel și personajul principal, nu pot spune mare lucru. Ni se spune unde s-a născut, unde a copilărit și că urmează să se căsătorească dar nu se mai căsătorește (sau că e căsătorită sau divorțează) că atât de mult m-a plictisit că nu mai rețin toate detaliile.

Mă așteptam să descopăr povestea Gildei, dar nu a fost așa. Romanul începe cu povestea Gildei și a iubitului ei, dar apoi apar diferite personaje și povestea lor, ca apoi romanul să se încheie tot cu povestea Gildei.

Romanul începe frumos cu povestea Gildei, apoi Gilda își amintește de vecinul de la 10 și autoarea scrie povestea lui, apoi ăsta își amințește de tataie de la țară și autoarea ne povestește și de tataie și așa mai departe ...și printre rânduri o amintește și pe Gilda, apoi  finalul e cu Gilda, iar cititorul rămâne cu întrebarea WTF?, că e și puțin neclar finalul.

Vecinul de la 10 și pe tataie nu-i găsiți în carte, a fost un exemplu dat de mine, pentru că nu-mi mai amintesc personajele, pentru a vă face o idee despre firul narativ al cărții. Gilda se mărită (??-nu-mi mai emintesc exact), se angajează , se mută în Germania și cam atât ...restul sunt poveștile unor personaje neinteresante.

O parte a acțiunii se ptrece în comunism și o parte după căderea comunismului .

Am notat cartea cu 2 steluțe cu indulgență, are câteva chestii inteligente. Autoarea este foarte certăreață, deși nu pare, și ce e ciudat că scrie cititorilor în cazul în care aceștia nu împărtășesc aceași opinii cu dânsa, explicându-le de ce e ”bine” să fim de acord cu ce comentează sau critică dânsa, dând chiar detalii intime despre cei cu care a colaborat sau a avut contracte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu