Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

vineri, 25 noiembrie 2022

Fursecuri pentru Moș Crăciun!

Crăciunul este cea mai frumoasă perioadă din an, când în bucătării, aromele de scorțișoară și alte mirodenii îți încântă simțurile și te fac să-ți lase gura apă. Fursecurile proaspete, care se topesc în gură, aromate și pufoase sunt nelipsite de ani de zile din meniul nostru de Crăciun. Fursecurile datează încă din evul mediul fiind considerate, pe atunci, delicatese scumpe.

Când eram copii mama făcea fursecuri pentru Moș Crăciun, puneam 2-3 fursecuri pe o farfuriuță și un pahar cu lapte în schimbul cadourilor pe care acesta ni le lăsa sub brad. Dar nu numai pentru Moș erau aceste fursecuri, ci și pentru colindătorii care ne treceau pragul casei. Ne colindau și primeau fursecuri, mere și bani. Tradiția fursecurilor a continuat în familia noastră până astăzi. Ușor de făcut și foarte foarte delicioase, pe gustul lui Moș Crăciun, colindătorilor, prietenilor și familiei.

Sursă foto: Băneasa

De-a lungul timpului am încercat difertite rețete, dar astăzi voi împărtăși cu voi o rețetă pe care o fac mereu din 2014 de când am descoperit-o – Fursecuri cu cacao și nuci:

Ingredientele de care aveți nevoie sunt următoarele: 120 gr. unt, cu cât mai gras cu atât mai bune vor ieși fursecurile. Eu l-am înlocuit cu untură de porc și au ieșit nemaipomenite; 100 gr. zahăr; 175 gr. făină 000 Băneasa plus făina pentru lucru; 120 gr. nuci; 1 lingură cacao; 1 linguriță scorțișoară; 1 linguriță praf de copt; un ou; 1 plic zahăr vanilat.

Pentru decor avem două opțiuni: 60 gr. nucă tocată fin și un albuș sau 60 gr. ciocolată cu lapte și o lingură cu lapte.

După ce pregătim toate ingredientele, să le avem la îndemână, ne apucăm să preparăm fursecurile. Făina eu o cern de fiecare dată, dar nu este obligatoriu.

Sursă foto: Băneasa

Modul de preparare: Mixăm bine zahărul cu zahărul vanilat și untul până obținem o cremă omogenă, apoi încorporăm oul. Amestecăm făina Băneasa cu praful de copt, apoi adugăm nucile tocate fin, cacao și scorțișoară și le punem peste crema de unt. Amestecăm totul foarte bine până obținem un aluat omogen.

Împărțim aluatul în două, și rulăm cele două bucăti de aluat până devin două suluri cu diametrul de 3 cm. Le învelim în folie alimentară și le lăsăm la rece peste noapte sau 3-4 ore.

După ce le scoatem de la frigider, presărăm făina 000 pe blatul de lucru și tăiem sulurile în 40 de bucăți, pe care le transformăm în biluțe. Punem în tava hârtie de copt și așezăm biluțele formate. Cu vârful unui deget umezit în apă facem o adâncitură în fiecare biluță.

Batem albușul (de obicei îmi rămân albușuri de la cozonacul Băneasa) spumă și încorporăm nuca. Crema formată o adăugăm cu o linguriță în adânciturile formate în biluțele de fursecuri. Eu am făcut fursecurile și fără crema de decor, le-am făcut simple cu forma de brăduț, nu-mi rămân mereu albușuri de la cozonaci.

Se coc 12 minute la cuptorul preîncălzit la 180 grade Celsius. Când s-au copt le scoatem din cuptor și le lăsăm pe un grătar să se răcească. Opțional le puteți orna cu ciocolată topită. Rețeta este a Divei în bucătărie.

Din ingrediente asemănătoare plus făina 000 Băneasa puțeți pregăti o rețetă Băneasa tradițională de Crăciun - coroniță de turtă dulce.

Sursă foto: Băneasa

Din făina de grâu albă superioară 000 puteți prepara multe bunătăți Băneasa deoarece este fabricată în Moara Băneasa, din grâu românesc de cea mai înaltă calitate, cu textură fină și unirformă este perfectă pentru cozonaci, prăjituri, clătite și pâine.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2022!

Sunt sigură că toți avem un preparat preferat și mi-ar plăcea să-mi lăsați în comentarii rețeta voastră tradițională preferată, nelipsită din meniul vostru de Crăciun!



8 comentarii:

  1. Super faina reteta pe care o faci! Si eu faceam fursecuri, dar uite, in ultima vreme nu am mai facut - cel putin nu pentru mine, pentru ca nu am mai tolerat zaharul (nici macar pe cel brun, nerafinat...). Insa chiar mi-ar placea sa fac fursecuri de gen (fara scortisoara - din acel motiv ca si cu zaharul, haha) si in loc de unt as pune smantana de pe laptele prins. Sunt sigura ca ar fi geniale cu untura, dar nu am :D. Ah si fara praf de copt :))))). Da stiu, mai bine fac un chec.

    Cred ca in iarna asta voi face iar cozonacul meu rapid (nu pe cel clasic) si poate o stea a Craciunului. Aluatul sigur il voi adapta, inventa... asa fac in ultima vreme :)). Cu smantana, ou, maia (lapte, drojdie proaspata si faina), putina sare, lapte, faina...asta ar fi aluatul. Iar umplutura nuca data prin razatoare fina, cacao, zahar brun, gem de prune / corcoduse si de visine / cirese .. daca am si putina visinata e genial). Le place foarte mult parintilor. Iar la Stea as face umplutura ceva mai simplu.

    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu fac cozonac după rețeta Jamilei cu aluat opărit! Îmi iese de fiecare dată! Pupici

      Ștergere
  2. La Crăciun se papă tot, nu prea mai găsește moșul ceva. .)

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Cu drag! E foarte delicioasă. Mie îmi plac nucile! Aceste fursecuri au în aluat nuci...și merg foarte bine și fără umplutură!

      Ștergere
  4. La noi sărbătorile veneau cu minunatul miros de la cozonacii creați de mami !
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere