Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

joi, 26 ianuarie 2023

Șosete împletite cu două andrele

 Îmi plac foarte mult șosetele împletite și am încercat foarte multe variante până m-am oprit la variantă pe care vă voi prezenta astăzi.Eu sunt mai friguroasă și port mai tot timpul în casă șosete.

Șosetele pe care vi le prezint sunt din lână și am folosit ața desfăcută de la un pulover mai vechi. Sunt foarte ușor de făcut, am folosit doar ochiuri lucrate pe față sau pe dos, cine este mai priceput le poate împleti cu model, eu le-am făcut simple.

Colaj realizat cu Photoretrica.Com

Voi încerca să vă explic modul de lucru și sper să o fac pe înțelesul tuturor: Șosetele se încep cu elasticul, adică partea de sus. Se pun pe andrele 44 ochiuri (42+2) pentru mărimea 37-38 (pentru mărimi mai mici sau mai mari, ori puneți mai puține ochiuri, ori mai multe), apoi lucrăm cât de lungi vrem să fie șosetele, 2 ochiuri față, 2 ochiuri dos. Eu am făcut elasticul de 10 cm .Apoi lucrăm numai pe față, adică un rând pe față, un rând pe dos, de aproximativ 3 cm, sau puteți lucra numai pe dos, cum doriți!

Ne pregătim să lucrăm călcâiul: lucrăm DOAR 26 de ochiuri din cele 44 pe față până ajungem la o înălțime de 5 cm, ne rămân nelucrate, pe cealaltă andrea -18 ochiuri.


Începem să lucrăm călcâiul: primul ochi nu se lucrează, 7 ochiuri, scădem, 6 ochiuri, scădem (ne rămân 8 ochiuri nelucrate pe andrea), întoarcem lucrul;

Primul ochi nu se lucrează, 6 ochiuri, scădem, întoarcem lucru ( ne rămân 7 ochiuri nelucrate). Vom repeta până lucrăm toate ochiurile rămase nelucrate și avem grijă să menținem cele 6 ochiuri din mijloc.

La finalul călcâiului trebuie să rămânem cu 8 ochiuri lucrate pe andrea, exact ca în poza de mai sus.


Acum trebuie să punem la loc ochiurile scăzute: lucrăm cele 8 ochiuri cu care am rămas pe andrea apoi adăugăm 9 ochiuri (eu m-am ajutat de o croșetă) până ajungem la cele 18 ochiuri rămase nelucrate (cum se vede în poza de mai sus).

Următorul rând îl lucrăm până când terminăm cele 35 de ochiuri (18 +9+8) apoi mai adăugăm pe margine încă 9 ochiuri până avem pe andrea cele 44 ochiuri de la început(35+9).


După ce am terminat cu călcâiul începem să lucrăm talpa: Se lucrează cele 44 ochiuri până ajungeți la lungimea dorită, în cazul meu aprox 14 cm, împreună cu călcâiul aprox. 20 cm.

După ce am ajuns la lungimea dorită începem să lucrăm vârful:

-scădem, 18 ochiuri, scădem, punem un semn, scădem, 18 ochiuri, scădem, întoarcem;

-scădem, 16 ochiuri, scădem, punem semn, scădem, 16 ochiuri, scădem, întoarcem:

-repetăm până rămânem pe andrea cu 4-6 ochiuri , apoi cu o croșetă tragem firul prin ochiurile rămase.



După ce am terminat și vărful se coase șoseta pe lateral...și e gata! Simplu și rapid! Eu mi-am împletit șosete și din ață subțire (tot reciclată).

Sper să vă placă și mai sper că ați înțeles explicațiile!

Zi frumoasă să aveți!

6 comentarii:

  1. Felicitări. Învățasem să fac șosete cu 5 andrele, dar la noi nu prea s-au purtat șosetele împletite. Nu îmi dau seama acum dacă mai stiu să fac.
    Imi place la tine că ai notate pe caiet modul de lucru. O practica foarte buna aș putea spune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Găsisem pe YouTube un tutorial acum câțiva ani și cand am vrut să il accesez autorul îl ștersese intre timp și de atunci imi notez tot ce îmi place!

      Ștergere
  2. Nu am facut asa ceva. Am lucrat doar un fel de 'tub' pentru gat si cordelute...Dar macar stiu sa incep...
    Felicitari! Seara frumoasa, Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce faine suuuunt! Si ce ma bucur ca ai scris modelul! Tare mult mi-ar placea sa incerc si eu sa fac macar o pereche :D.
    Poate reusesc la iarna (adica stai.. ca si acum e iarna.. haha).
    Sa le porti sanatoasa si sa te bucuri de ele :).
    Te pup cu drag si multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Oooo, felicitări 👍
    Am cusut, brodat, croșetat, împletit...de când "au plecat" ticuțu și mami mi-e mai greu să revin la ceva anume...mi-am cumpărat ciupicei gata făcuți de la piață (🙃🙂)
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere