Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

marți, 28 martie 2023

Gătește cu Băneasa - Cuș Cuș cu legume

Suntem în Postul Paștelui, după cum știți, iar acest post ține șapte săptămâni și precede sărbătoarea Învierii Domnului Iisus.  Postitul, pe lângă semnificația religioasă, este un fel de detoxifiere a corpului care are multe beneficii dacă se bazează pe o alimentație echilibrată și sănătoasă.

Mulți renunță la carbohidrați care se găsesc în paste, deoarece au fost etichetate greșit, pastele deși conțin carbohidrați au indicele glicemic scăzut, carbohidrații reprezintă principala sursă de energie a organismului și sunt ”combustibilul” necesar susținerii activității fizice.

Sursa: Paste Băneasa

În post încercâm să mâncăm cât mai sănătos, cât mai multe fructe și preparate pe bază de legume, fără grăsimi sau alimente cum ar fi: carnea, ouăle, laptele. Preferatele mele sunt pastele, aș mânca non-stop, atât dulci (cu miere și nuci – o rețetă rapidă de post) cât și sărate (cu diferite combinații de legume). Pe lângă faptul că se prepară rapid și eu sunt în cea mai mare criză de timp, sunt foarte gustoase și sațioase.

Astăzi vă voi prezenta o idee penru a găti ceva nou și sănătos, o rețetă de cuș-cuș de la Băneasa cu legume, este prima dată când o pregătesc și a ieșit delicioasă. Nu trebuie cunoștințe de masterchef și se pregătește rapid. Cuș-cuș-ul se numără printre cele mai sănătoase produse pe bază de cereale, sub formă de granule sferice din fâină de grâu dur și conține vitamine din complexul B-urilor (care ajută la scăderea colesterolului rău și zahăr din sânge), proteine, fibre și selenium.

Așadar să vă prezint rețeta! Ingredientele pe care le-am folosit sunt următoarele: 150 gr cuș-cuș de la Băneasa, o ceapă, un morcov, un ardei, câteva ciuperci, doi căței de usturoi, ulei de măsline, 300 ml apă fiartă, câteva frunze de fenicul ( nu am avut alte verdețuri disponibile), sare și condimente după gust.

poză din arhiva personală editată cu Canva

Am curățat ceapa și am tocat-o mărunt, la fel am procedat și cu usturoiul, ardeiul și ciupercile le-am tăiat cubulețe, morcovul l-am dat pe răzătoare. Toate legumele le-am curățat și spălat înainte!

Într-o crăticioară am pus puțin ulei de măsline, iar când acesta s-a încins am adăugat usturoiul pentru a-și lăsa aroma în ulei, l-am călit aproximativ un minut (atenție! Nu trebuie să-l ardem) și apoi am adăugat ceapa și când ceapa a căpătat o culoare frumoasă aurie adăugăm celelalte ingrediente, sare și acoperim cu un capac lăsând legumele să se înăbușască bine.

Când legumele s-au gătit adăugăm cuș-cuș-ul, amestecăm bine și îl călim pentru trei minute, apoi adăugăm apa firbinte și fierbem totul pentru opt minute, oprim focul,  punem capacul și îl mai lăsăm așa 2-3 minute. După ce au trecut minuțelele luăm capacul și aerăm mâncărica cu o furculiță. Se potrivește de sare și condimente și se mai poate adăuga puțin ulei și verdeața, în cazul meu feniculul care i-a dat o aromă demențială! Poftă Bună!

Sursa foto: Paste Băneasa

Există o gamă largă de rețete de post și nu numai, pe bază de paste, deoarece se prepară rapid. Sunt curioasă care este rețeta voastră preferată preparată cu Bunătăți Băneasa?


Acest articol a fost scris pentru Spring  SuperBlog 2023

13 comentarii:

  1. hmmm, imi lasa gura apa! Multumim pentru reteta!
    Fotografia este atat de reala, mancarica atat de apetisanta, incat imi vine sa infig furculita in monitor! ☺
    Pofta buna, Mihaela draga! Si Sarut-mâna pentru masa, ca bucatareasa este frumoasa!
    O zi minunata sa ai! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Sunt fan rețete rapide!:)) Iar asta e și rapidă și gustoasă! O zi bună să ai!💗Pupici

      Ștergere
  2. Oh... am fugit sa imi fac ceva de mancare... :))))) N-am mancat niciodata cus- cus... hmm.
    Dar tu stii ca eu, cel putin acum, imi fac singra produsele de panificatie.
    Am gatit foarte mult timp cu Baneasa.. pe vremuri.

    Ti-a iesit o bunatate de mancarica!! Pofta buna, spor si bafta!!

    ps: reteta mea preferata era ca foloseam faina la aluaturi si pastele fusseli la diverse preparate (De exemplu faceam o budinca de paste cu mar la cuptor.. yummy).
    Puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu am mai mâncat cuș-cuș, e prima dată, eram curioasă...și este foarte bun! Fiica mea își face singură pastele, nu tot timpul.
      Budincă de paste cu măr nu am mancat, dar suna bine, cred că trebuie să încerc și eu!
      Pupici 💗

      Ștergere
  3. O reteta simpla si placuta! Multumesc frumos!
    Sa iti fie de bine! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  4. Oooo! Pentru ca te-ai inscris la SuperBlog ai nevoie de energie! 😊 Si-ti doresc s-o ai din plin, asa cum iti doresc Bafta! Succes! Inspiratie!

    Suna bine reteta! Multumesc!
    Personal, nu am retete favorite, am doar... preparate favorite (pe care le gatesc, in general, altii) 😊
    Zi frumoasa iti doresc! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Diana! Da, așa e am nevoie de energie!
      Am și eu preparate favorite, stai liniștită, nu ești singura !:)))
      O zi cu soare și zâmbete să ai! 💗

      Ștergere
  5. Succes la Superblog.
    Nu am mâncat niciodată cuș-cus. Reteta ta e simplă si interesanta. Mă tentează să incerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Nici eu nu am mai mâncat până acum, este foarte bun cuș-cuș-ul, nu mă așteptam. Sunt foarte multe rețete. Curând am aflat că se pot face sarmale de post cu cuș-cuș.

      Ștergere
  6. Mulțumesc frumos pentru idee și pentru rețetă. Noi mâncăm cuș-cuș, dar în acest post nu l-am gătit încă. Așa că, îl voi introduce în meniul săptămânii viitoare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Subscriu - îmi plac pastele, cele mici, ca scoicile...
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere