Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

miercuri, 31 mai 2023

Ghici cine moare primul – M.J. Arlidge

 Acest roman face parte dintr-o serie ”Seria Helen Grace” și este un thriller psihologic foarte răscolitor și captivant. Stilul pe care autorul îl abordează în acest roman este unul alert, personajele sunt destul de complexe făcându-te să te întrebi care sunt limitele între care fiecare dintre noi valorifică moralitatea.

fotografie din arhiva personală
Acțiunea se patrece în Anglia, mai exact în Southampton, iar eroina este inspectorul-detectiv Helen Grace, non-conformistă, celibatară, cu o mască dură, care se luptă cu proprii demoni, plină de remușcări, dedicată meseriei, dar cu o stimă de sine scăzută. Este impresionant și de apreciat cum un bărbat, autorul, a construit acet personaj feminin foarte puternic.

Cartea începe cu o sedință sado-masochistă, în care o Ea plătește pe un EL să o bată. Ca o paranteză, mi-a plăcut că fiecare capitol este scris din punctul de vedere al altui personaj, astfel poți să știi ce este în mintea fiecăruia și patrunzi mai ușor în esența acțiunii.
După episodul sado-masochist cartea continuă cu povestea a doi studenți care sunt îndragostiți, aceștia se întorceau de la un concert din Londra și ajung captivi într-un loc dezafectat, mai exact într-o piscină.
Sam și Amy sunt luați la ocazie, drogați și aruncați într-o piscină înaltă de 4 metri scoasă din uz, fără a avea posibilitatea de a ieși, lăsați să moară de foame și sete. Dintre cei doi, doar unul poate scapă deoarece criminalul le lasă un pistol cu un glonț și un telefon cu bateria descărcată și codat, pe care se găsea următorul mesaj: ”Când unul dintre voi îl va ucide pe celălalt supraviețuitorul va fi liber!”
Ce faci când te afli într-o situație din care poți ieși doar dacă trebuie să ucizi persoana de lângă tine? Supraviețuitorul va reuși să trăiască cu vinovăția crimei comise? Instinctul de supraviețuire sau sacrificiul de sine va triumfa?
Un criminal în serie, care nu ucide, fortându-și victimele să omoare, le dă de furcă polițiștilor. Cine este acest criminal? Va fi prins? Există legătură între victime? Ce minte bolnavă poate elobora așa un plan?
Veți afla doar dacă veți citi carte! Este foarte greu de intuit cine este criminalul, autorul ducând cititorul pe piste greșite.
Recomand cartea tuturor iubitorilor de suspan, thriller și groază, e superbă! Multe întorsuri de situație!
Finalul este puțin cam grăbit, dar pentru ca e un roman de debut , îi voi acorda 5 steluțe.
Nu o recomand persoanelor sensibile, deorece în carte sunt abordate subiecte precum sado-masochismul, violeța domestică, incestul, violul, abuz fizic și emoțional.

13 comentarii:

  1. Un roman interesant! Mi a placut descrierea pe care ai facut o, catogoric mi a incitat curiozitatea. Cred ca si eu as vrea sa citesc acest roman. Multumesc pentru recomandare.
    O zi minunata, Mihaela draga 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu toate cărțile din această serie Helen Grace sunt strălucite, însă aceasta se numără printre cele care mi-au plăcut.
      Cu drag!
      Weekend plăcut să ai! Pupici

      Ștergere
  2. E interesant. Îmi aminteste de un episod din „Minți criminale”, unde tot așa fuseseră răpite mai multe fete si puteau să se elibereze doar dacă omorau una din ele. Cred că a fost ultimul episod la care m-am uita în acel serial. Cumva mi s-a părut că ... la vremea respectivă credeam mai mult în umanitate și tot ce era la aceste filme consideram ficțiune. Acum nu prea mai cred că e doar ficțiune, dar am început să nu prea mai agreez acest tip de film. Ca să aibă succes trebuia să vină mereu cu ceva nou și noul asta era din ce în ce mai ...dur, mai greu de înțeles, mai greu de admis, cel puțin pentru mine, că mintea umană poate face așa ceva altcuiva în mod deliberat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Urmăream și eu ”Minți criminale” cândva. Mie îmi plac și filmele și cărțile din acest gen!

      Ștergere
    2. Încă îmi plac, dar până la un anumit punct. Urmăresc în continuare seriale polițiste, dar Minți Criminale a devenit prea dur pt mine

      Ștergere
    3. Până anul trecut în primăvară am urmărit Minți criminale, nu mi se pare dur în comparație cu filmele pe care le vizionez. Trebuie să îl caut pe Netflix să văd dacă e!

      Ștergere
  3. Am citit vreo 3 romane japoneze care contin subiecte dure si am fost uimita ca nu m-am simtit aiurea dupa :))). Au ei un stil mai aparte cred. in fine..
    Ma uitam ce scria Mihaela(MNiko) mai sus - si ma gandeam ca nici pe mine nu ma mai tenteaza filme de gen (ma uitam la Csi.. printre altele). Dar mi se pare interesant sa descoperi cate un mister.
    Apropo - ca sa vezi cum functioneaza mintea... in timp ce iti scriam, mi-au venit in minte niste secvente dintr-un film... nu mai stiu cum se numeste - poate il voi cauta, dar nu acum.. ca e f tarziu.
    Ideea era ca o echipa ajunge pe un vas fantoma.. unde apar tot felul de personaje (care de fapt erau fantome... si ideea e ca era un tip care strangea suflete... stai ca il caut sa iti las link.. :D ). Haha.. cand sa caut m-am trezit ca tastez Ghost Ship/ asta e 🤣😅. Il stii?

    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am văzut și eu Ghost Ship, de cum ai început să descrii actiunea mi-a venit în minte titlul!
      Eu încă nu am citit autori japonezi, doar câteva filme am văzut în trecut, adică foarte puține, dar nu prea m-au încântat.
      weekend placut...pupici

      Ștergere
    2. Nu era serial? Mi se pare cunoscut

      Ștergere
    3. Nu e serial, dacă îmi amintesc bine are două părți, sper să nu mă înșel.

      Ștergere
  4. Nu cunosc cartea, insa imi place maxim canuta cu buline...
    Recunosc spasit ca astfel de subiecte aproape ca nu le mai suport.
    Cred ca au inceput sa ma pasioneze thriller-urile cu iz politico-economic...
    Pupici si spor la citeala. 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cănuța face parte dintr-un set de ceai cumpărat cum mulți ani, cred că 12, de la Avon. Săptămâna trecută mi s-a spart o farfuriuță...asta e!
      Thriller-urile cu iz politico-economic nu prea mai pe placul meu!
      Multumesc! Weekend plăcut! Pupici.

      Ștergere
  5. Wow - thriller 🙃🙂
    Mă cam feresc de astfel de acțiuni 🤔 prefer cărțile cu acțiune/aventură dar mai vesele...
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere