Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

marți, 30 mai 2023

Nu striga niciodată ajutor - Mircea Cărtărescu

 

poză din arhiva personală
Nu mi s-a părut a fi un volum de poezie excepțional. Mircea Cărtărescu a declarat că acest volum de poezii l-a scris ca o formă de terapie....mie mi se pare ca își plânge de milă. Poate azi nu am avut eu starea potrivită pentru acest volum de poezii.

L-am notat cu 3,5⭐

Mai jos las una dintre poeziile care mi-au plăcut :

nu striga niciodată ajutor

nu striga niciodată ajutor
n-o să te audă nimeni
pentru că nu există nimeni
în jurul tău

înghite-ți strigătul
rabdă
îndura

trage-ți palme, trage-ți pumni
taie-te pe brațe
dă-te cu capul de pereți

dar nu striga ajutor
îți pierzi vremea

nu aștepta nimic de la nimeni
cel mai puțin de la tine

să nu crezi în minuni
minune e că mai respiri

când te doare prea rău
când te răzbește
fugu afară
agață-te de oameni

ei or să-și șteargă-n părul tău
noroiul de pe bocanci
sperma
sângele
așa îți va trece mai ușor
timpul

dar să nu strigi ajutor
fiindcă nu e nimeni
în jurul tău
să te-audă






8 comentarii:

  1. vaaaai! asta e poezie?! sorry... este autoterapie, este stare de depresie înaintata!
    Ma rog, ce stiu eu despre arta de a te exprima in versuri?! Nimic! Nu am fost niciodata in stare sa criu o poezie... Imi place insa sa le citesc. Aceasta însa striga dupa ajutor! - contrar titlului! ☺
    O zi buna draga Mihaela ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta a fost așa cât de cât, celelalte mi s-au părut prea plângăcioase, să zic așa. 🤭
      O seară frumoasă să ai! Pupici

      Ștergere
  2. ..... terapie? in fine daca prin a scrie gandurile astea ca sa le constientizeze ca le-a avut si sa le lase sa se duca pe pustii, asa o fi.

    Martirizarea si plangerea de mila... insa, sunt pentru mine un capitol de o maxima pierdere de timp si energie intr-un mod inutl si aducator de boli si probleme :)))).

    pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, de aceea mi s-a părut ciudată afirmatia cu terapia și am mentionat-o și in postare.
      Pupici

      Ștergere
  3. Nici nu stiam ca a scris si in acest stil.
    Pare infiorator de trist. Sugereaza ca pe langa el nu exista prieteni.
    Sau cine stie ce alte idei atinge, pe care nu le percep!
    Seara frumoasa, draga Mihaela! Pupici! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate poeziile sunt triste din acest volum... s-ar putea să atingă alte idei pe care noi nu le înțelegem.
      Pupici. O seară frumoasă să ai, Suzana!

      Ștergere
  4. brrr...mi s-a făcut pielea de găină cititnd aceste versuri. Mie nu-mi plac absolut deloc. Ca o persoană care a avut de luptat cu depresia, pot spune că aceste randuri sunt ca și ciocanul primit în cap când te lupți să ieși la liman.
    Există o autoare, Remina Radu, are doua cărti scrise „Hai să ne prefacem și azi” și „Minute până la miezul nopții”. Cred că a doua e continuarea primei. Am citit-o doar pe prima, scrisă la persoana întâi, povestea spusă de o persoana depresivă. De a doua carte nu m-am mai apucat că simteam că mă trage pur si simplu pe panta asta a depresiei și nu vreiam să ajung acolo. Mi-amintesc din prima carete de zbuciumul personajului să găsească un motiv să mearga mai departe și că oricat și-ar fi cei din jur aproape tot nu înteeg cu adevărat ce e în mintea celui depresiv, și să vină cineva in scopt terapeutic saă spună „trage-ți palme, trage-ți pumni, taie-te pe brațe
    dă-te cu capul de pereți, dar nu striga ajutor, îți pierzi vremea” - e ca și cum i-ar bate primul cui la sicriu. Brrr...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciudate versuri... fiecare cu stilul lui ...
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere