Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

sâmbătă, 3 iunie 2023

Borcan depozitare ceai!

 Ce repede a trecut o jumătate de an! Nu-mi vine să cred că suntem în luna iunie! Pentru transformările creative din această lună materia primă pe care trebuie să o transformăm este sticla și porțelanul!

De data aceasta voi începe chiar cu prima temă împusă, adică Borcan, care presupune să transformăm un borcan într-un obiect decorativ. Eu nu l-am transformat într-un obiect decorativ ci l-am decorat pictându-l pentru a depozita ceaiul în el.

De câteva zile adun mușețel, din curtea mea, și-l pun la uscat, o parte din el s-a uscat și am constatat că nu mai am cutii de depozitare! Mi-am amintit însă că aveam niște borcănele de cafea solubilă și m-am pus pe căutat!

După ce am găsit borcănelele într-un sac, în pod, trei la număr, le-am spălat foarte bine și le-am pus la uscat. În timp ce așteptam să se usuce, mi-am amintit de o convorbire telefonică cu Mihaela Grosan în care îmi spunea cum a pictat căni cu acrilice și că sunt foarte reistente pe ceramică! Și atunci mi-am zis: de ce să nu încerc să pictez borcanul? I-am scris repede pe WhatsApp și am întrebat-o cât timp trebuie să las borcanul la cuptor, pentru că uitasem...și m-am apucat de treabă.

Pentru acest proiect aveți nevoie de un borcan, culori acrilice, pensule și imaginație cât cuprinde (eu am făcut totul pe fugă, plec la mare, și imaginația nu a fost prea productivă).

După ce am spălat borcanul, am curățat foarte - foarte bine eticheta și m-am apucat să pictez mușețel pe borcan. Nu am avut culoarea alb (am puțină) și pentru petale am folosit argintiu. Am desenat, stângaci, conturul florilor cu negru, codițele cu verde și tot cu negru am scris pe o parte Mușețel și pe cealaltă parte Romaniță. Pentru capac n-am avut nicio idee, așa că l-am lăsat exact cum a fost el. 

După ce am terminat cu pictatul l-am bagat la cuptor și culorile s-au schimbat puțin.


M-am chinuit foarte tare să fac poze, pentru că fiind sticlă, transparentă, imaginile se suprapun. În timp ce scriu această frază mi-a venit ideea că aș fi putut băga o coală de hârtie alba în interior, dar...asta e! Am folosit și lac pentru a izola pictura, deoarece eu nu am culori acrilice profesionale. După ce s-a răcorit borcanul, l-am dat cu lac de piatră! Borcănelul meu are o utilitate nouă și o ”haină” nouă! Sper să vă placă!
Celelalte două borcane le voi picta cu mentă și soc. Vă las mai jos și două videoclipuri pentru inspiratie: Cum pictez o floare albastră pe cană!



Tot pentru inspirație vă las link către borcănașul meu făcut cu ocazia Halloween-ului: Borcănașe drăgălașe  - provocare verde din 2012.

16 comentarii:

  1. Foarte dragute borcanele tale pentru plante aromatice. Si fotografiile sunt perfecte, chiar daca te ai chinuit. 😜 A meritat. Felicitari!
    O sambata minunata! 😘

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos se vad floricelele. Nu inteleg de ce trebuie si la cuptor daca se lacuieste. Mai am de invatat... Eu inca oscilez intre servetel si pictura!
    Nu am mai baut ceai de musetel de ani buni.
    Spor la pictat si concediu placut! Pupici!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am dat cu lac pentru că nu am acrilice profesionale și în acest fel protejez pictura, însă dacă aveam culori profesionale acestea se fixau în cuptor și nu mai era necesar lacul.
      Multumesc frumos. Spor și ție la pictat! Pupici

      Ștergere
  3. Foarte frumos arata, e perfect pentru musetel. M-ai facut curioasa, cat se lasa la cuptor?

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat borcanul. Mă bucur că ai ales să faci un borcan care să fie în același timp si util și decorativ. Eu scriu la teme că facem obiecte decorative, dar asta nu exclude utilitatea lor.
    Pictura ta a iesit foarte frumoasă. Nu știam că trebuie băgat la cuptor după pictare. Cât timp trebuie să le lași la cuptor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!
      Nici eu nu știam, dar am aflat de la Mihaela Grosan (datorită cursului gratuit de pictat icoane pe sticlă). Sunt mai rezistente cand sunt bagate la cuptor și dacă sunt culori acrilice profesionale nu mai necesita lacuire.
      35 minute se tine la cuptor.

      Ștergere
  5. Mă bucur că îți place și îți multumesc! Nu e prea greu de făcut! O seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  6. Love your herb jars, Mihaela.
    You did a fantastic job.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I am very glad that you like my herb jar. Thank you, Veronica.
      Have a nice day!

      Ștergere
  7. Eu nu pot nici sa lacuiesc si nici sa bag in cuptor chestii de gen (ca apoi gatesc in el si nah.. ma tenta si pe mine intr-o vreme sa fac decoratiuni din fimo :D ...

    Asa ca daca o sa pictez... Vorba aceea.. habar nu am cum voi face :))). Dar mi-ar placea sa incerc (am pictat cu acrilice pe niste cani la un moment dat. - rectific, pictat e mult zis: am scris un nume si am desenat un trifoi).
    Imi place mult proiectul tau. Ce idee faina ai avut!! Cu siguranta vor sta bine plantele culese. Si eu tot in borcanele le tineam :D
    Puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca folosesti acrilice de calitate inalta nu mai e nevoie sa lacuiesti....le tii mai mult timp la uscat daca nu vrei sa bagi la cuptor.
      Multumesc.
      Zi frumoasa sa ai! pupici

      Ștergere
  8. Ooooo! Daca-ti ies astfel de frumuseti cand esti "pe fuga"... Era sa scriu ca-mi imaginez ce reusesti cand ai timp, dar pot scrie ca stiu cat de frumoase sunt lucrusoarele (pentru ca am vazut) :-) Felicitari!

    Arata minunat! Si ideea e super!

    RăspundețiȘtergere