Eros și Psyche - Când arta întâlnește tehnologia !

 Povestea de iubire dintre Eros și Psyche se spune că este cea mai frumoasă și că în spatele mitului iubirii dintre ei se află semnificații...

vineri, 26 mai 2023

Sfântul Ierarh Alexandru - icoană pictată pe sticlă!

 Cred că v-am spus că îmi plac foarte mult picturile celebre sau nu, și că mi-ar plăcea foarte mult să pictez și eu. Vă spuneam la un moment dat, în postarea despre marioneta-cățeluș, că pictorița care zace în mine are două mâini stângi sau ambele mâini frânte😂, dar acest lucru nu m-a descurajat și m-am înscris la un curs în care am aflat gratuit pașii, în total șapte, necesari pentru a picta icoana pe care astăzi vi-o prezint.

Dacă vreți să încercați și voi, vă puteți înscrie pentru a primi materialul gratuit pe următorul link: https://mihaelagrosan.ro.

După ce am citit-o pe Carmen despre Sesiunea de pictură în ulei am tot căutat pe domnul Google cursuri de pictură pentru începători, cursuri de pictură pentru antitalentați 😂și tot felul de combinații de cuvinte cheie, dar nu am găsit nimic care să mă facă să încerc.

Apoi Suzana, parcă voia să stârnească și mai mult pictorița, la Miercurea fără cuvinte, a început să posteze picturi diverse, și nu mai știu cum, am descoperit-o pe Mihaela Grosan - Pictor și așa am ajuns să pictez aceată icoană, care nu e perfectă, dar mie îmi place foarte mult.

Prima dată am cumpărat din Leroy Merlin rame foto cu clips, format A4 (ramele cu clips au protecția din sticlă și nu sunt scumpe - am dat 6,89 lei pe una), apoi mi-am cumpărat vopsele acrilice și pensule, paletă de culori mi-am confecționat eu, dacă vă mai amintiți, din dopuri de plastic, apoi mi-am printat șablonul icoanei și m-am apucat de treabă!

Spuneam la început că icoana mea nu e perfectă, iar acest lucru se datorează faptului că nu am respectat întocmai toate indicațiile, fiind nerăbdătoare să termin să văd rezultatul! Primul pas a fost să degresez sticla și să trasez conturul cu vopsea neagră:

Am avut și peripeții, din cauză că eram entuziasmată și nerăbdătoare să termin, încât nu am observat că descărcasem un șablon greșit (avea lipsă o literă, iar una era întoarsă), am observat după ce am terminat și finisat conturul și am lăcuit sticla. Am fost așa de supărată pe mine că nu am fost atentă, dar am șters cu diluant partea cu scrisul greșit și am refăcut-o!

Nu am respectat nici ordinea pașilor și veți observa în rezultatul final acest lucru, dar și în imaginea de mai sus, după lăcuire urmează colorarea sfântului, iar eu am început să fac fundalul, deoarece nu-mi sosise comanda de vopsele și aveam la dispoziție doar negru și argintiu. În plus de asta, nu am așteptat suficient să se usuce vopseaua și atunci când am dat cu lac, conturul s-a cam întins sau șters. Mai jos este icoana după primul strat de culoare (față și verso):

Nu mi-a ieșit combinația de culori, deoarece nu am știut exact care este proporția și pielea sfântului a ieșit mai închisă, de fapt toate culorile sunt diferite de modelul icoanei după care am lucrat.

Sursă foto: Mihaela Grosan
Am avut și auriu pentru fundal, dar am preferat argintiul, fiind permisă și această culoare pentru fundal în cazul icoanelor bizantine.
Rezultatul final, vopseaua încă nu este uscată!

Aceasta este prima mea icoană bizantină pictată pe sticlă și sunt foarte mândră, următoarea va ieși mult mai bine, deoarce voi îndrepta greșelile făcute prima dată, voi avea răbdare și voi respecta fiecare pas și mai important timpul de uscare al vopselei acrilice și al lacului. Am omis să scriu că lacul este transparent, pentru piatră, cu uscare de 8 ore, de la Spor.

Prima mea icoana pictată pe sticlă!

Vă doresc o zi frumoasă și un sfârșit de săptămână cât mai frumos!

26 de comentarii:

  1. Felicitări, Oana! E tare frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos!
      Mă cheamă Daniela -Mihaela!🤭
      Zi frumoasă să ai!

      Ștergere
    2. Dănuța, așa este. Iartă-mă, draga mea! Am scris de pe telefon, în metrou și fără ochelari...
      O zi minunată și ție!

      Ștergere
    3. Stai liniștită! Nu m-am supărat! Se mai întâmplă. Pupici.

      Ștergere
    4. Mulțumesc frumos! Te pup și eu!

      Ștergere
  2. "După doi ani m-am întors acasă, ş-am început să fac singur iconiţe. Era vară. Duminica mă duceam la obor. Îmi aşterneam hainuţa jos, îmi întindeam marfa pe ea şi-mi aşteptam muşterii, ca orice negustor. Treceau femei sărace, oameni de la ţară, mă întrebau cine le-a zugrăvit, le spuneam că eu... şi cumparau, bieţii oameni, ziceau că-s icoane cu noroc, de la un copil nevinovat. Doamne, cu ce bucurie am venit eu acasă dupa cea dintâi afacere a mea! Făcusem vreo zece sorcoveţi şi când i-am pus mamei în mână, s-a uitat la bani, apoi la mine şi m-a întrebat îngrijată de unde-s, că eu lucrasem pe ascuns icoanele. Când i-am spus, m-a sărutat, a dat să zică ceva şi s-a întors repede cu faţa spre fereastră, că-i venea să plângă. Aceea a fost, poate, cea mai fericită zi din viaţa mea." - Nicolae Grigorescu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru fragment. Nu am citit despre viața lui Nicolae Grigorescu.

      Ștergere
    2. Foarte interesant. Din ce carte este?

      Ștergere
    3. "Despre Pictori de geniu -Viaţa şi opera lui Grigorescu" - Adevărul Holding, Bucureşti

      Ștergere
    4. Ce frumoas fragent, nu am stiut și nu stiu povestea vieții pictorului. Mulțumesc.

      Ștergere
  3. Wow! Felicitari Daniela! Icoana ta a iesit super, fiind prima e chiar minunata! Iti multumesc pentru apreciere si suport! Spor la multe, cu multa bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc!
      Îți mulțumesc pentru materialele trimise!
      O seară frumoasă!

      Ștergere
  4. M-ai entuziasmat! Sunt atat de bucuroasa de ceea ce ne-ai spus. A picta pe sticla a fost un gand mereu amanat. Ai reusit ceva minunat. Si imi pare extraordinar cu ce entuziasm te mobilizezi, pentru ca si eu simt de multe ori la fel. Spor la tot si cat mai multe idei deosebite. Pupici si multumesc mult-mult!❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost și am sfințit icoana, sunt așa de bucuroasă!
      Am fost săptămâna asta ocupată că terminam mini tabloul cu floricele, pictat tot pe sticlă!
      Cu mare drag. Pupici și îmbrățișări!

      Ștergere
  5. felicitari! Superba ICOANA! Sa o duci la mânastire sa o sfinteasca si... sa o lasi mostenire copiilor copiilor tai! ♥ Minunat!
    Primele mele picturi, au fost pe sticla, prin anii 1980... O colega de-a mea din liceu are o pictura de la mine si o pastreaza ca pe icoana ☺ cu toate ca pictasem pentru ea niste flamingo! Eu am acasa 3 tablouri din perioda aceea: un vânator batrân, un autoportret si o nimfa. Am pictat vreo 10 ani doar pe sticla, intr-o maniera care aduce mult cu vitraliile - ma fascineaza vitraliile! ♥
    Apoi am trecut la pictura pe suport pânza, lemn... ☺ Am incercat asa multe. Fara sa fac cursuri sau sa ma invete cineva, am facut asa cum am simtit eu. Acum, in vremurile astea moderne, se gasesc scoli speciale care fac cursuri pentru pasionatii de pictura-hobby si in plus, am mult timp pentru mine (în sfârsit ☺ a venit si vremea mea!)
    Trebuie sa fotografiez picturile mele pe sticla... nu am avut culori bune si vopseaua s-a mai scorojit! De A si trebut muuuult timp! Peste 40 de ani!!!! Vaiiiiiiii! ☺
    Weeken minunat draga Mihaela! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc!
      Mi-a plăcut foarte foarte mult pictura ta in ulei! De aceea m-am hotărât să încerc și eu, sa trec de stadiul de a admira .
      Am sfintit-o la mine la biserica din localitate! O voi darui nepotelului meu Alexandru!
      Noapte bună!❤️😘

      Ștergere
  6. Wooooooow. E superba ce tot spui tu acolo 💟.
    Ma bucur mult ca ai reusit. :*
    Si eu visez de mult sa pictez o icoana ..... poate candva :D
    Sunt foarte curioasa ce vei mai alege sa pictezi.
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A ieșit cam întunecată, dar nu am știut proportia amestecului de culori... și alte mici imperfecțiuni.
      Mai fac inca una la fel și un mini tabloicu flori.
      Pupici.

      Ștergere
  7. E reușită.
    Weekend cu bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitări pentru realizare și pentru îndeplinirea dorinței de a parcurge pașii făcuți de un pictor pe sticlă 👍
    Cândva și eu mă jucam cu vopseluri pe geamurile ușilor din apartamentul de la oraș...
    Este o activitate plăcută!
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. Este, într-adevăr, o activitate plăcută și relaxantă!
      Pupici. O seară frumoasă, draga mea Prietena!

      Ștergere
  9. Sa stii ca nu m-am putut abtine si m-am inscris si eu.
    Abia astept...Pupici!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu abia aștept să văd Icoana pictată de tine și să povestești cum ți s-a părut! Oricum tu ești foarte talentată și îți va ieși super.
      Pupici.🤗

      Ștergere
  10. Sunt acolo, le vad eu.😂
    Mulțumesc, Luiza!

    RăspundețiȘtergere
  11. Superbă icoana pictată de tine. Nu aș fi observat greselile dacă nu spuneai și nici acum nu le-am văzut că am ales să nu le caut. Pentru prima ta experientă de acest fel este un rezultat deosebit. Mă bucur să citesc și că ai sfințit-o. Sigur va fi apreciată de nepotul tău.

    RăspundețiȘtergere